Jak vybrat digitální mikroskop do školy?

Pro rychlou orientaci uvádíme dále přehled základních parametrů, které je (kromě objemu finančních prostředků, které máte k dispozici) vhodné při výběru digitálního mikroskopu zvážit (všechny digitální mikroskopy jsou vybaveny síťovým osvětlením, všechny digitální mikroskopy pro pozorování preparátů jsou vybaveny křížovým vodičem preparátu nebo křížovým pracovním stolkem, který umožňuje plynulý pohyb preparátu):

  • zda budete pozorovat preparáty nebo trojrozměrné předměty; v takovém případě potřebujete stereoskopický digitální mikroskop s horním osvětlením; z mikroskopů pro pozorování preparátů jsou kromě spodního i horním osvětlením vybaveny modely řady MAX L ED/ACU, které tak můžete použít kromě pozorování preparátů i k pozorování nepříliš klenutých trojrozměrných, průhledných i neprůhledných předmětů;  zároveň platí, že většina stereoskopických digitálních mikroskopů je kromě horního osvětlení vybavena i osvětlením spodním, a je tedy možné je kromě pozorování trojrozměrných předmětů použít také pro pozorování preparátů nebo jiných průhledných, plochých i trojrozměrných předmětů (například průhledých minerálů) osvětlených zespodu při malém zvětšení,
  • zda budete s mikroskopem pracovat jen ve třídě nebo i v terénu; v takovém případě musí mít mikroskop možnost provozu na baterie (řada MAX LED/ACUSTM  709 LED/ACU),
  • zda si přejete osvětlení LED diodami nebo osvětlení halogenové; výhodou LED osvětlení je jeho bílá barva, takže preparát či jiný pozorovaný objekt se nezabarvuje do žluta a není nutné pro kompenzaci používat modrý filtr; dále životnost LED diod je delší než u halogenové žárovky a také LED dioda spotřebuje až 20x méně elektřiny; naopak výhodou halogenového osvětlení může být jeho vyšší intenzita,
  • zda je mikroskop (toto se týká jen digitálních mikroskopů pro pozorování preparátů, nikoliv stereoskopických digitálních mikroskopů) vybaven diskovou clonou s různě velkými otvory, kudy prochází světlo (modely řady MA X LED/ACU) nebo výškově nastavitelným Abbé kondenzorem s irisovou aperturní clonou, nebo dokonce centrovacím kondenzorem (který je rovněž výškově nastavitelný a je vybaven irisovou aperturní clonou, ale navíc je možné jej vycentrovat, a tak lépe využít světlo z osvětlovače, což může být důležité pro dostatečnou intenzitu osvětlení zejména při vyšších zvětšeních); výškově nastavitelný kondenzor i irisová aperturní clona (a ještě více kondenzor centrovací) výrazně zvyšují kvalitu a variabilitu osvětlení, a to znamená, že budete schopni kvalitně osvítit a tím pádem pozorovat i preparáty, které by při použití diskové clony byly přesvícené nebo naopak nedostatečně osvětlené; chcete-li školní mikroskop s Abbé kondenzorem a irisovou aperturní clonou, rozhodněte se mezi modely Bruno I LE D/ACU a Bru no II LED/ACU, případně LSM 1000 a LCM 1600 LED,
  • zda počítáte s pozdějším doplněním mikroskopů o další příslušenství, např. okuláry, objektivy, případně jednoduchou polarizaci; např. modely Bruno I L ED/ACU a Bruno II LED/ACU mají v revolverové hlavici volný otvor pro čtvrtý objektiv, který si můžete dokoupit později,
  • jaký typ digitální kamery a jaký způsob připojení kamery k mikroskopu si přejete; pro školní účely nás zajímá rozdělení digitálních kamer na kamery do okulárového tubusukamery se závitem C-mount (pro připojení ke třetímu tubusu mikroskopu), a kamery zabudované do hlavice mikroskopu,
  • jaké rozlišení digitální kamery si přejete; standardně jsou k dispozici kamery s rozlišením 1,3 MPix., 3 MPix. a 5 MPix.; na zvláštní objednávku je možné dodat kamery s rozlišením 9 MPix i více.

 

Stále z toho nejste moudří a nedokážete se rozhodnout, který digitální mikroskop by byl pro Vás a Vaše pozorování nejlepší? Využijte naší Bleskové poptávky mikroskopů, která Vám pomůže formulovat Vaše požadavky na přístroj, na základě kterých Vám obratem zašleme nabídku nejvhodnějšího digitálního mikroskopu.

Blesková poptávka digitálních mikroskopů Arsenal